Co prawda, System76 pracuje nad własnym środowiskiem graficznym, które pojawi się już za jakiś czas, ale to nie sprawia, że mają zapomnieć o tych edycjach Pop!_OS, które już są wykorzystywane. Nic bardziej mylnego. Otóż system dostał update, który znacznie wpływa na granie w gry.
Pop!_OS poprawia wydajność w grach
System76 właśnie wydało aktualizację dla systemów Pop!_OS 20.04 i 21.10. Przynosi ona nieco inne podejście priorytetów. Otóż Linux zazwyczaj nieco inaczej zarządza zadaniami i w inny sposób przydziela zasoby (dlatego też multitasking na Linuxie działa świetnie), ale w zamian za to “główne zadanie” nie dostaje dostępu do pełnej mocy. O ile w pracy codziennej pełna moc w zadaniu na pierwszym planie nie jest idealnym rozwiązaniem, tak w grach jest nieco inaczej.
Nowa aktualizacja dla pop-shell
i system76-scheduler
sprawia, że zadanie i jego podzadania okna na pierwszym planie dostają priorytet w dostępie do zasobów, a przede wszystkim do mocy procesora. Taki stan rzeczy ma sprawić, że gry dostaną sporego boosta i powinny działać o wiele lepiej, a przynajmniej powinniśmy zobaczyć nieco więcej klatek na sekundę.
Niektórzy jednak zaczęli mieć obawy, bowiem możemy na przykład przeglądać internet (to jest to lżejsze zadanie), a w tle możemy renderować film lub budować aplikację – to właśnie te zadania powinny mieć pierwszorzędny dostęp do zasobów. Twórcy uspokajają i dodają, że w pliku konfiguracyjnym można ręcznie zmienić działanie zarządzania priorytetami.
Z pewnością teraz Pop!_OS staje się ciekawszym wyborem dla graczy. Już do chwili obecnej akurat ten system oferował prawdopodobnie najlepsze doświadczenie typu “Plug&Play”, bowiem na dzień dobry wszystko działa dobrze, nawet karty graficzne NVIDIA. Ja sam Pop OS uwielbiam i często go polecam jako system, który raz się instaluje i już później działa bezproblemowo.
Źródło: Open for Everyone
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!