Samsungowi nie spodobała się opinia iFixit i zażądał jej usunięcia

galaxy fold

Pamiętacie problemy z Samsungiem Galaxy Fold? Portal iFixit postanowił przyjrzeć się głębiej tej sprawie i, jak to ma w zwyczaju, rozebrać smartfon ten na części. Koreański gigant zgłosił się jednak z prośbą aby iFixit wycofało swój raport.

iFixit poszedł na rękę Samsungowi

Pierwsze modele Galaxy Folda, które trafiły do zagranicznych testerów okazały się zupełnie nie dopracowanymi urządzeniami. Oczywiście część uszkodzeń wynikała z faktu odklejenia folii znajdującej się na wyświetlaczu, ale sporo smartfonów przestało działać tak naprawdę samo z siebie. I to w dzień rozpakowania urządzenia z pudełka. Trzeba przyznać, że, delikatnie mówiąc, nie była to najlepsza reklama dla pierwszego składanego telefonu koreańskiego giganta. Samsung Galaxy Fold miał trafić do sprzedaż na przełomie kwietnia i maja, ale już teraz wiemy, że koreański gigant postanowił dopracować swoje urządzenie i przesunąć oficjalne rozpoczęcie sprzedaży.

Samsungowi nie spodobała się opinia iFixit i zażądał jej usunięciaZobacz też: Samsung Galaxy Fold, telefon za około 10 000 zł nie wytrzymuje nawet jednego dnia użytkowania! Przed Koreańczykami jeszcze długa droga…

Ekipa portalu iFixit postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce, rozebrać na części pierwsze Galaxy Folda i sprawdzić co było przyczyną problemów. Okazało się, że prawdopodobną przyczyną problemu jest niewielka szczelina w miejscu gięcia. Przez to pod wyjątkowo cienki panel OLED dostawały się zanieczyszczenia, kurz czy okruchy powodując jego nieodwracalne uszkodzenie.

Samsungowi nie spodobała się opinia iFixit i zażądał jej usunięcia

Szczelina ta nie została jednak wykonana przypadkowo. Została ona stworzona po to aby ekran mógł się zginać i wszystko wskazuje na to, że Samsung chce naprawić swój błąd przed wprowadzeniem produktu do sprzedaży.

Sam test wykonany przez iFixit cieszył się ogromnym zainteresowaniem, ale Samsung chcąc bronić dobre imię firmy zażądał od partnera redakcji, by wpis został usunięty. iFixit postanowiło przystać na prośbę partnera ze względu na dobre relacje i tekst został tymczasowo usunięty. Bardzo możliwe, że problem zostanie całkowicie rozwiązany, gdy telefony trafią do sprzedaży detalicznej i zakładam, że iFixit wykona wtedy swój test po raz drugi (o ile sytuacja będzie wyglądać inaczej).

Czy to dobra decyzja? Myślę, że tak. Oczywiście w internecie nic nie ginie, ale jeśli Samsung faktycznie naprawi wady Galaxy Folda to drugi test będzie dużo bardziej sensowny.

Co myślicie o decyzji iFixit i prośbie Samsunga? Czy waszym zdaniem koreańskiemu producentowi uda się naprawić wady składanego smartfona? Zapraszamy do dyskusji!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!