Chińskie zakupy dla wielu osób to codzienność. Pojawiają się jednak ciągle pytania o to, jak robić zakupy bezpiecznie, gdzie śledzić zamówienia lub co się z nim dzieje. W tym poradniku postanowiłem odpowiedzieć na dwa ostatnie pytania.

ŚLEDZENIE PACZEK Z CHIN

Tracking Number, czyli po polsku – numer śledzenia, to numer, dzięki któremu możemy śledzić drogę naszej przesyłki od miejsca wysłania do miejsca przeznaczenia. Oczywiście z pewnymi wyjątkami, o których opowiem w dalszej części.

Musimy mieć na uwadze, że „Tracking number” ma prawo nie działać nam od razu po wysłaniu zamówienia. Pewnie zastanawiacie się czemu się tak dzieje? Otóż odpowiedź jest prosta: ze względu na aktualizacje systemów i opóźnień w przekazywaniu informacji. Na aktualizacje statusu możemy czekać nawet 10 dni (od daty wysłania). Po upływie tego czasu należy skontaktować się ze sprzedawcą.

Przykładowe aplikacje do śledzenia (PC):

Alipaczka17TrackTrackChecker

Przykładowe aplikacje do śledzenia (Android/IOS):

Alipaczka (Android), 17Track (iOS / Android)

GDZIE ZNAJDĘ TRACKING NUMBER?

ALIEXPRESS

Przechodzimy do zakładki „My orders” (Moje zamówienia)

 

Następnie wybieramy produkt, który chcemy sprawdzić i klikamy „Track Order”

Na praktycznie samym dole widzimy „Tracking number” czyli numer naszej przesyłki. (Numer przesyłki znajduje się przy każdej WYSŁANEJ przesyłce – Nie znajdziemy tego numeru gdy zamówienie ma status np. „Awaiting Delivery” lub „Paid”

 

 

Możemy skorzystać z Alipaczka, kopiując „Tracking Number”.

GEARBEST

Jak wcześniej przechodzimy do zakładki „My Orders”

Wybieramy produkt i klikamy „Track your shipment”

W polu „Tracking Number” znajduje się nasz numer przesyłki. Jak wcześniej pisaliśmy numer można wygodnie skopiować do Alipaczka. (Numer jest widoczny OD MOMENTU „Split Delivery”)

 

TOMTOP

Jak wcześniej przechodzimy do zakładki „My Orders”

W zakładce „Tracking info” podany jest numer przesyłki wraz z formą wysyłki. Klikając w numer zostaniemy przeniesieni do odpowiednika Alipaczka czyli 17track.net.