Recenzja i porównanie Kugoo Kirin G3 – jak sprawuje się hulajnoga do Off-Roadu?

Recenzja i porównanie Kugoo Kirin G3 - jak sprawuje się hulajnoga do Off-Roadu?

Oczekując na egzemplarz testowy hulajnogi Kugoo Kirin G3, trudno było mi kryć mój entuzjazm. Dlaczego? Przede wszystkim producent zapewnił mnie o bardzo dużym zasięgu (aż 60 kilometrów), maksymalnej prędkości 50km/h i sporej mocy silnika wynoszącej 1200 W. Ponadto sama konstrukcja wydawała się być bardzo porządna. Nic dodać nic ująć – na przysłowiowym “papierze” konfiguracja idealna.

Specyfikacja

  • Wymiary i waga: rozłożona 120x129x66 cm, złożona 120x55x66 cm, 25 kg
  • Maksymalna prędkość: tryb 1: 15 km/h, tryb 2: 25 km/h, tryb 3: 50 km/h
  • Deklarowany zasięg: 60 km
  • Moc silnika: 1200 W
  • Bateria: 52 V 18 Ah
  • Czas ładowania: 8-10 godzin
  • Rozmiar kół: 10.5”
  • Dodatkowe: certyfikat IPX4
  • Cena od: 4479 zł

Wykonanie i konstrukcja

Solidna i wytrzymała – takimi słowami najprościej jest mi określić jakość wykonanie testowanej hulajnogi. Dzięki wzmocnionym łączeniom, nie mamy wrażenia, iż na pierwszej lepszej dziurze konstrukcja się rozpadnie. Dodatkowo, sprzęt został wyposażony w przedni i tylny amortyzator co tym bardziej poprawia odczucia z jazdy, a także daje nam większy komfort na złej jakości nawierzchniach. Podest został wykonany z grubej gumy, dziękuję której nie będziemy się ślizgać stojąc na hulajnodze.

Na samej kierownicy producent umieścił sporych rozmiarów wyświetlacz, który daje nam dostęp do mnogiej ilości danych oraz funkcji. Możemy z niego odczytać: prędkość, tryb jazdy i świateł, poziom naładowania, temperaturę baterii, napięcie oraz ilość przejechanych kilometrów. O ile jego czytelność jest bardzo dobra, to obsługa już niezbyt. Zamiast zastosować przyciski fizyczne, postanowiono użyć dotykowe, które kompletnie nie sprawdzają się w tej sytuacji. Nosząc rękawiczki nie będziemy w stanie wiele na nim zdziałać … ale! Producent o takiej sytuacji pomyślał, dziek czemu jesteśmy w stanie obsłużyć podstawowe opcje z włącznika, który znalazł swoje miejsce na tzw. przepustnicy do regulacji prędkości.

Recenzja i porównanie Kugoo Kirin G3 - jak sprawuje się hulajnoga do Off-Roadu?

Kugoo pomyślało również o dobrym oświetleniu. Ich nowy model posiada aż 7 lampek (2 duże z przodu, podświetlenia po bokach oraz 3 z tylu). Co istotne mamy również 3 tryby ustawień tych świateł, co umożliwia nam dostosować się do otaczających nas warunków.

Kugoo Kirin G3

Jazda na Kugoo Kirin G3

Hulajnogę podczas testów zabrałem ze sobą na wyjazd i miałem okazję nią pojeździć w rożnych warunkach, które pomogły mi bardzo dokładnie sprawdzić wszelkie właściwości jezdne. Omawianie tej kategorii zacznę od najbardziej istotnej kwestii – wygody. Dzięki bardzo dobrej amortyzacji jazda jest płynna i nie doświadczamy ciągłego telepania, co działa na znaczną poprawę komfortu. Niestety, sam podest już tak wygodny nie jest. Przez to, że producent zdecydował się na jego skrócenie i poszerzenie, nogi muszą stać bardzo blisko siebie i po dłuższej jeździe możemy czuć to specyficzne ustawienie.

Kugoo Kirin G3

Hulajnoga ma trzy tryby jazdy – 1 (15 km/h), 2 ( 25 km/h), 3 (50 km/h). Muszę przyznać, że trzeci z wymienionych dostarczał mi najwięcej adrenaliny, jednakże drugi najlepiej nadaje się do ekonomiczno-dynamicznej jazdy po mieście. Przy przednim jak i tylnym kole zamontowano również hamulce tarczowe, stanowiące bardzo duża przewagę nad konkurencyjnymi rozważaniami, których skuteczność jest nieporównywalna z wieloma innymi hulajnogami na rynku – po ich zaciśnięciu zatrzymujemy się praktycznie w miejscu. To duży plus dla bezpieczeństwa, gdyż w awaryjnych sytuacjach mamy szanse szybkiej i efektywnej reakcji.

Kugoo Kirin G3

Zasięg i ładowanie

Zasięg hulajnogi elektrycznej zależy od bardzo dużej ilości czynników – waga osoby jadącej, pogoda, górzystość terenu i ….mógłbym tak jeszcze długo wymieniać. W każdym razie zmierzyłem jej zasięg w wielu warunkach na mnie i jeszcze jednej osobie (która waży znacznie mniej). Wynik? Nijak nie zgrywa się z zapewnieniami producenta. W moim przypadku (ważę 85 kg) jadąc po płaskim terenie ze średnia prędkością 30 km/h osiągałem maksymalnie 30-35 kilometrów zasięgu. Gdybyśmy do tego dodali jeszcze bardziej górzysty teren, zasięg spada do nawet 1/3 tego, co zapewnia nas producent. W przypadku lżejszej osoby zasięg na tej samej trasie (i przy tej samej średniej prędkości) wyniósł 40 kilometrów, co nadal nie przypomina reklamowanych 60…

Kugoo Kirin G3

W zestawie znalazł się zasilacz, który pozwala nam uzupełnić ogniwo hulajnogi w około dziewięć godzin. Jest to naprawdę długi czas, który nie pozwala na szybkie kontynuowanie jazdy po rozładowaniu ogniwa. Sam port ładowania został umieszczony za gumową zaślepką w prawym tylnym rogu podestu hulajnogi. W dolnej części znajdują się również ogniwa baterii, której pojemność wynosi 18Ah.

Kugoo Kirin G3

Hulajnoga terenowa a miejska

Na co dzień również poruszam się na hulajnodze elektrycznej, jednakże mój wybór padł Ninebota G30 Max, który przyciągnął mnie do siebie przede wszystkim szybkim mechanizmem składania, bardzo dużym zasięgiem, dobrą aplikacją mobilną oraz świetną jakością całej konstrukcji. Czy po teście tej hulajnogi terenowej od Kugoo żałuję takiego obrotu spraw? Wręcz przeciwnie! Tym bardziej upewniłem się, że mój wybór był bardzo słuszny. Przemawia za tym rozmiar, funkcjonalność, wykonanie, a nawet szybkość ładowania (3 a 9 godzin to naprawdę spora różnica).

Recenzja i porównanie Kugoo Kirin G3 - jak sprawuje się hulajnoga do Off-Roadu?

Wracając do wcześniej wspomnianego składania – w przypadku Kugoo Kirin G3 jest ono kompletnie nieprzemyślane. W przypadku Ninebota, czy bardzo popularnych teraz hulajnóg Xiaomi, mamy możliwość zamocowania kierownicy o błotnik. W tym przypadku chwieje się od strony do strony i nawet nie daje się zblokować, co doszczętnie uniemożliwia jej jakiekolwiek przenoszenie w rękach.

Na koniec – najważniejsze pytanie

Po co komu hulajnoga do Off-Roadu? Od dłuższego czasu zastanawiam się nad tą kwestią i niezbyt mogę sobie wyobrazić scenariusz, kiedy to wszelkie specjalne dodatki zawarte w tym sprzęcie będą miały okazje się przydać. O ile mogę przyznać, iż amortyzacja jest dosyć wygodna i dodaje nutę komfortu do jazdy, to cala oprawa “à la terenowa” jest zbyteczna. Zdecydowanie wolałbym zobaczyć jej równie dynamiczną i zamortyzowaną wersję w bardziej funkcjonalnej bryle miejskiej, niż tej, którą miałem okazje testować.

Kugoo Kirin G3

Konkluzja

Hulajnoga Kugoo Kirin G3 to produkt z dużym potencjałem, mający parę wad. Przede wszystkim najbardziej zawiodłem się zasięgiem, który okazał się być znacznie krótszy, niż deklaruje producent. Wynagradza nam to zaś świetna amortyzacja i bardzo dobre wrażenia z jazdy dzięki mocnemu silnikowi, który pozwala na dynamiczną i pełną adrenaliny jazdę.

Podsumowanie

Podsumowanie
6 10 0 1
6/10
Total Score
  • Prędkość maksymalna
    9/10 Świetnie
  • Wykonanie i konstrukcja
    8/10 Bardzo dobrze
  • Jakość jazdy
    9/10 Świetnie
  • Zasięg
    5/10 Średnio
  • Szybkość ładowania
    2/10 Bardzo słabo
  • Stosunek ceny do jakości
    5/10 Średnio

Zalety

  • Świetna amortyzacja
  • Ładny design
  • Solidna konstrukcja
  • Duża prędkość maksymalna
  • Dobre oświetlenie

Wady

  • Mały podest
  • Zasięg krótszy niż podaje producent
  • Bardzo wolne ładowanie
  • Wysoka cena
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!