Smartfony premium sprzedają się coraz gorzej, a Apple nadal jest numerem jeden w tym segmencie rynku

Apple iPhone Xr

Smartfony premium to urządzenia, na które decyduje się coraz to mniej użytkowników. Świat woli tańsze telefony z średniej półki cenowej lub tańsze flagowce, które często nie odbiegają wydajnością czy innymi funkcjami od tych najdroższych sprzętów. Teraz agencja Counterpoint opublikowała wyniki sprzedaży segmentu smartfonów premium w pierwszym kwartale 2019 roku!

Apple nadal na czele

W pierwszym kwartale 2019 roku sprzedano o 8% mniej smartfonów premium niż w roku ubiegłym. Pierwsze miejsce w tym segmencie rynku mobilnego nadal zajmuje Apple. Gigant z Cupertino aktualnie może pochwalić się udziałami w rynku na poziomie 47%, ale jednocześnie firma ta odnotowała spadek sprzedaży o aż 20%. To pozwoliło rozwinąć skrzydła Samsungowi. Koreański producent zdobył 25% rynku globalnego smartfonów premium i trzeba przyznać, że wynik ten zawdzięcza on przede wszystkim bardzo udanej serii Galaxy S10.

Smartfony premium sprzedają się coraz gorzej, a Apple nadal jest numerem jeden w tym segmencie rynku

Podium zamyka borykający się ostatnio z licznymi problemami Huawei. Gigant z Państwa Środka wiedzie prym w kwestii jakości zdjęć i prezentuje światu coraz to lepsze urządzenia, a sami użytkownicy pokochali wręcz flagowe serie tego producenta. Czy ostatnie sankcje nałożone przez rząd Stanów Zjednoczonych z Donaldem Trumpem na czele zmienią tę sytuację? Tego dowiemy się dopiero za jakiś czas. Miejsce czwarte i piąte, z udziałami w rynku na poziomie 2%, zajmuje Google oraz OnePlus. Oczywiście producenci ci mają w swoim portfolio zdecydowanie mniej urządzeń niż Apple, Huawei czy Samsung i to właśnie sprawia, że różnica pomiędzy nimi jest tak duża. 8% udziałów w rynku smartfonów premium zajmują inni producenci.

Zobacz także: Apple uruchomiło program wymiany wadliwych baterii w MacBookach Pro z 2015 roku

Dlaczego nie kupujemy najdroższych urządzeń?

Tak naprawdę odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta. Średniaki są coraz to mocniejsze i tak naprawdę w zupełności wystarczają większości przeciętnych użytkowników. Co więcej są one zdecydowanie tańsze i jednocześnie są w stanie działać przez dobre 2-3 lata. Tym samym użytkownicy nie odczuwają potrzeby częstego wymieniania sprzętu na nowy, a tym bardziej kupowania droższych smartfonów. Czy trend ten utrzyma się przez dłuższy czas? Myślę, że tak, ale pozostaje nam czekać na kolejne raporty sprzedażowe!

Co myślicie o danych opublikowanych przez Counterpoint? Zapraszamy do dyskusji!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!