Z ubezpieczeniami telefonów różnie bywa. Czasem nie ma żadnych problemów, a czasem są one fikcją mającą tylko wyciągnąć od nas kasę. Z tego też powodu postanowiliśmy sprawdzić, jak działa ubezpieczenie oferowane przez usługę Revolut. Pacjentem w tym wypadku był Xiaomi Mi Mix…
Ubezpieczenie telefonu w Revolut – jak to działa
Pierwszą kwestią jest to, że musicie mieć działające (aktywne) konto w aplikacji Revolut. Bez tego ani rusz. Druga kwestia natomiast dotyczy tego, że ubezpieczenie nie jest gwarancją (dużo osób myli te kwestie). Jeśli więc telefon przestanie Wam działać z powodu jakiejś wady fabrycznej (wyłączy się i nie będzie chciał się włączyć, głośnik lub ładowanie nie będzie funkcjonować poprawnie), to ubezpieczenie nic Wam nie da. Należy także pamiętać o tym, że urządzenie w momencie ubezpieczania nie może być starsze niż 6 miesięcy. Ostatnim ważnym elementem jest to, że musicie posiadać dowód zakupu ubezpieczanego sprzętu (który musi mieć m.in. dane sklepu). Jeśli więc dostaliście go w prezencie lub pochodzi on z jakiegoś “szemranego” źródła, a coś mu się stanie i dowodu zakupu nie przedstawicie, to ubezpieczyciel nie pomoże. Warto o tym pamiętać…
Na sam koniec wstępu dodam, że ubezpieczenie telefonu w Revolut obsługiwane jest w naszym kraju przez Klikochron i Allianz, a cały ten poradnik dotyczy właśnie kont założonych w Polsce. Nie mam pojęcia z kim usługa współpracuje za granicą oraz jak może wyglądać to w przypadku posiadania konta założonego w Niemczech lub Wielkiej Brytanii.
Krok po kroku
Zakładając, że wszystko co napisałem wcześniej już jest Wam dobrze znane i chcecie wykupić ubezpieczenie, musicie zalogować się do aplikacji Revolut. Następnie w zakładce “Więcej” znajdziecie ikonkę parasolki z napisem “Ubezpieczenie”, po kliknięciu której do wyboru będziecie mieli ubezpieczenie telefonu oraz medyczne. My skupiamy się na tym pierwszym, więc klikacie na nie.
Następnie wybieracie czy ubezpieczyć chcecie telefon, z którego teraz korzystacie, czy może jakieś inne urządzenie (Waszej drugiej połówki lub też Waszego dziecka). Osobiście sugerowałbym ręcznie wybrać wartość urządzenia, bo system czasem lubi niedoszacować. Jeśli okaże się, że zapłaciliśmy więcej, niż system oszacował, to musimy dopłacić do wyższego planu ubezpieczenia, zanim zaczną się jakieś działania.
A na końcu po prostu zapoznać się z kosztami, warunkami i zdecydować się (albo i nie) na ubezpieczenie. Warto zwrócić tutaj uwagę na kwotę nadwyżki, czyli ilość pieniędzy, jaką należy uiścić w sytuacji uznania szkody i konieczności naprawy/wymiany sprzętu. Dodatkowo polecam zapłacić za cały okres ubezpieczenia z góry, co pozwoli zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych w ciągu roku.
I tyle. Ubezpieczenie telefonu wykupione i przez najbliższe 12 miesięcy urządzenie będzie “pod ochroną”. Na Waszego maila przyjdzie dodatkowo potwierdzenie wykupienia ochrony, wraz z certyfikatem ubezpieczenia. Polecam go gdzieś zapisać, gdyż zawiera on informacje niezbędne do uzyskania ewentualnej pomocy. Teraz tylko pytanie, co jeśli jednak “coś” się stanie?
Używanie ubezpieczenia Revolut w razie wypadku
Jeśli tak jak mój znajomy nie macie szczęścia do elektroniki, to może okazać się, że w przeciągu 12 miesięcy od wykupienia ubezpieczenia coś się jednak wydarzy. Jeśli tak się stanie, to nie trzeba panikować – obsługa jest bardzo pomocna, a wszystkie działania do wykonania są proste. Poniżej opiszę jak cała procedura wyglądała w przypadku mojego kolegi, którego Xiaomi Mi MIX miał nieprzyjemność spotkać się z klockiem LEGO…
Pierwszym krokiem jest kliknięcie przycisku “Uzyskaj pomoc“, co przekieruje nas na stronę internetową firmy Klikochron, na której znajduje się formularz zgłaszania szkody. Należy wypełnić zalogować się danymi, które dostępne są w certyfikacie ubezpieczenia, o którym pisałem wcześniej, a następnie wypełnić formularz, opisując wszystko jak najbardziej dokładnie.
Na tym etapie potrzebna będzie także kopia dowodu zakupu. Po wypełnieniu formularza dostaniecie także wiadomość e-mail z danymi do wysyłki uszkodzonego sprzętu. Po wysłaniu go, technicy firmy analizują możliwości naprawy i jeśli takowa jest możliwa, dostajecie dane do wykonania przelewu na kwotę “nadwyżki”.
Jeśli jednak zdarzyłoby się tak, że naprawa urządzenia nie będzie możliwa (z różnych względów – egzotyczny telefon, szkoda całkowita), to nadwyżki przelewać nie będzie trzeba. Przedstawiciele firmy zaproponują zwrot środków (pomniejszonych o kwotę nadwyżki) na podane przez Was konto. Ważne natomiast jest to, że zwrot ten zostanie wykonany dopiero w momencie przesłania potwierdzenia zamówienia nowego sprzętu tego samego typu.
I tyle. Ubezpieczenie zadziałało, sprzęt został uratowany lub też otrzymaliśmy za niego zwrot środków, a w drodze do nas jest nowe urządzenie. Można by rzec, że wszystko dobrze się skończyło… ale może być jeszcze lepiej!
Zobacz też: Zakupy za granicą taniej z kartą Revolut [PORADNIK]
Jeśli do końca trwania umowy zostało Wam jeszcze trochę czasu, a zapłaciliście za cały rok z góry, warto napisać do Revolut o zwrot kwoty, która została do końca roku. Taki zwrot zostanie przyznany w przypadku zwrotu środków za telefon, który został zutylizowany przez firmę ubezpieczeniową. Nie wiem natomiast jak wygląda to w przypadku naprawy / wymiany telefonu – tutaj musicie spróbować sami.
Mam nadzieję, że ten poradnik się przyda i Wasze obawy o nowy telefon nie będą już tak duże.
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!