Użytkownicy Xiaomi są tak niezadowoleni, że napisali list otwarty do chińskiego producenta

xiaomi logo

Xiaomi w ostatnim czasie nie radzi sobie najlepiej ze swoja nakładką MIUI. Cierpliwość wielu użytkowników jest już na wyczerpaniu, a nawet się skończyła. Napisali oni list otwarty, by dotrzeć do Xiaomi i uzyskać lepsze wsparcie dla globalnych wersji MIUI.

Xiaomi powinno posłuchać użytkowników

Na początku entuzjaści przypomnieli, że kiedy Xiaomi powstawało, ich celem było produkowanie niedrogich urządzeń wysokiej jakości. Użytkownicy zaczęli je kupować także dla w pełni konfigurowalnego oraz bardzo otwartego systemu. Jednak z biegiem czasu Xiaomi odeszło od tej koncepcji i brak personalizowanych elementów stał się problemem. Wyłączono motywy, aplikacje Xiaomi zastąpiono odpowiednikami Google. Autorzy petycji wymieniają także, że MIUI Global ROM jest kiepsko zoptymalizowane w przeciwieństwie do chińskiej wersji, a słabo dopracowane aktualizacje OTA zawierają poważne błędy, które długo nie są naprawiane. Pracownicy Xiaomi powinni rozejrzeć się po sieciach społecznościowych, aby zobaczyć skalę na jaką użytkownicy opisują i proszą o naprawienie błędów w MIUI.

W liście entuzjaści podkreślają również, że funkcjonalność chińskiej i globalnej wersji MIUI jest inna, ale nie na korzyść globalnej wersji. Funkcjonalność ROM-u China jest bogatsza, bardziej przemyślana, a samo oprogramowanie układowe działa bardziej stabilne. Wiele błędów jest związanych z optymalizacją, co więcej, przykładowo aparat chińskiego Xiaomi Mi 10 Pro robi lepsze zdjęcia niż jego globalny odpowiednik.

Wśród przyczyn słabego wsparcia autorzy listu wymieniają różnorodność modeli. Firma wypuszcza zbyt wiele urządzeń, co oznacza, że ​​rośnie liczba telefonów wymagających wsparcia. Programiści mają zbyt mało czasu, aby uporać się z ogromem oprogramowania i występujących w nim problemów. Co więcej, nadmiar modeli powoduje, że klienci nie wiedzą, który z nich wybrać i ostatecznie kierują się w stronę innej marki.

Wśród zarzutów w stronę Xiaomi jest też skarga na to, że producent nie wprowadza na światowy rynek dużej liczby swoich gadżetów oraz usług, które są częścią ekosystemu firmy. Użytkownicy są również niezadowoleni ze wzrostu cen produktów Xiaomi.

Jeśli zgadzasz się z powyższymi postulatami, sam możesz podpisać list otwarty. Znajdziesz go pod tym adresem >> link <<.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!